Een oude inmiddels vlekkerige foto uit 1976. Op deze foto lig ik op mijn oudste zus.

Deze zus was ook docente, een bijzondere docente: Gedreven, vakkundig en met hart voor haar vak maar ook voor haar leerlingen. En dat waren niet de makkelijkste leerlingen.

Ik las vandaag een post op facebook van een van de meest inspirerende en bevlogen zangdocenten die ik heb mogen ontmoeten, Scott Harrison. Helaas was het een verhaal over docenten die niet erg positief reageerde op de muzikale aspiraties van hun leerlingen. En zelfs ronduit negatief of belachelijk makend de leerling doelbewust kleineerde. Opmerkingen als "Dat is verschrikkelijk, jij zou nooit meer moeten zingen!" zijn helaas niet zeldzaam. Triest! Een natuurkunde docent heeft toch ook niet als doel iedere student  op te leveren als zijnde Einstein?!

Maar waarom geven we dan wel zang- en muziekles?

Why Music?

  1. Music is a Science
  2. Music is Mathemetical

Hallo, wat fijn dat je een momentje de tijd neemt om dit te lezen. In mijn blog ga ik het niet hebben over Zanghuis Hester en alle activiteiten. Daar voor verwijs ik iedereen naar ‘het laatste nieuws’ onder Agenda.

Hier wil ik lekker kunnen uitweiden over alle aspecten van het zingen, creëren, doceren en presenteren. en oh ja, af en toe gewoon even mijn hart luchten...